سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به صاحب دانش بگو عصایی از آهن و کفشی آهنین برگیرد و دانش را بجوید، تا آنکه عصا بشکند و کفشها پاره گردد . [داود علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
مرتضی ولیزاده[0]
سلام بر خوانندگان عزیز وبلاگ. من در این وبلاگ مطالبی که به نظرم مفید بوده یا در خودم تاثیر گذاشته آورده ام.باشد که مورد قبولتان واقع شود. استفاده از مطالب وبلاک با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع مجاز می باشد.

خبر مایه

به پیروی از رهنمود مراجع و علما در دعا برای فرج امام عصر (عجل الله فرجه)

از عاشورا تا اربعین

همراه با شیعیان جهان دست به دعا برداشته و در مجالس عزای حسینی ظهور منتقمش را از خدا می خواهیم.


بسم الله الرحمن الرحیم

در پی شدت گرفتن بحران‏های جهانی و نیز ظلم و ستم فراوان به مسلمانان اجرای برنامه ای تحت عنوان "نهضت دعا برای تعجیل فرج مولا" به تمام شیعیان و منتظرین قدوم مولا صاحب الزمان پیشنهاد می شود.

این طرح که از روایت 40 روز دعای بنی اسرائیل الگو گرفته شده است به صورت برنامه های 40 روزه می باشد .

امام صادق علیه السلام فرمودند: «فلما طال علی بنی اسرائیل العذاب ضجوا و بکوا الی الله اربعین صباحاً فاوحی الله الی موسی و هارون یخلصهم من فرعون فحطّ عنهم سبعین و مأه سنة، هکذا انتم لو فعلتم لفرج الله عنا، فاما اذ لم تکونو فان الامر ینتهی الی منتهاه»؛ هنگامی که گرفتاری بنی اسرائیل طولانی شد چهل صباح دعا کردند و به گریه و ضجّه پرداختند ، خداوند حضرت هارون و موسی را 170 سال زودتر از زمانی که مقدّر بود برای نجات آنها فرستاد ؛ اگر شما نیز چنین کنید خداوند فرج ما را برای شما می رساند وگر نه زمان غیبت تا نهایت آن طول خواهد کشید.(تفسیر عیاشی جلد 2 صفحه 143)

پس بیایید همناله با شیعیان جهان با توجه به طول هجران و غیبت مولایمان و شدت اضطرار خلق به سوی منجی الهی، به صورت فردی، خانوادگی و هیئتی دست نیاز به سوی خداوند مجیب و قریب و مهربان برداریم و فرج مصلح حقیقی و منجی انسانها و پایان غم واندوه آل الله را از خداوند بخواهیم.

از اعمالی که می‏توان در این 40 روز تضرع و دعا جهت تعجیل در فرج مولا انجام داد عبارتند از :

"دعای فرج (عظم البلاء)"، "زیارت عاشورا"، "دعای علقمه"، "دعای عهد"، "دعای ندبه" و نیز "روضه امام حسین علیه السلام"، دعای توسل ، ذکر صلوات و... است.

مساجد، تکایا، حسینیه‏ ها و هیأت‏های مذهبی در شهرهای مختلف کشور که اقدام به برگزاری مراسم دعا و استغاثه در این 40 روز می نمایند می‏توانند با ارسال آدرس و برنامه‏ های خود از طریق سایت اطلاع‏ رسانی نمایند.